Innovatív iskolai módszerekkel tanulhatnak a mórahalmi szakképzőben
Microsoft Innovatív Iskola lett a mórahalmi Tóth János szakképző, ami egy új szemléletet és megközelítést jelent az oktatásban.
A Microsoft Innovatív Iskola Programban változásra nyitott iskolákkal dolgozik együtt a világcég, amelyek a jelen kihívásait felismerve készek tenni azért, hogy megtalálják a saját megoldásaikat a jövőbe vezető úton. Ehhez a cég szakértői háttérrel járul hozzá. Az iskolarendszer komplexitása miatt teljesen más megközelítésre van szükség, ezért az Innovatív Iskolák mellett az Innovatív Igazgatók és az Innovatív Tanárok képzésén túl az intézmények vezetését üzleti tapasztalataikkal, szemléletükkel is segítik.
Új utakon járnak a mórahalmi szakképző iskolában. Nemcsak a tudás átadása a lényeg, hanem az odáig vezető út is fontos. Fotó: Karnok Csaba
Csaknem száz iskolával működnek együtt, ebből hatvanan haladók, már saját iskolai projekteken dolgoznak. A Szegedi SZC Tóth János Mórahalmi Szakképző Iskola és Garabonciás Kollégium most vált hivatalosan innovatív iskolává.
– A program lényege az iskolák digitális átalakításának támogatása, mert a digitális transzformáció nemcsak azt jelenti, hogy innentől kezdve számítógépen csináljuk azt, amit eddig, hanem a pedagógiai módszertannak is innovatívnak kell lennie
– magyarázta Angyalné Kovács Anikó intézményvezető.
– Nagy hibánk az oktatás módszertanában, hogy mindent frontálisan próbálunk átadni: kiáll a tanár, osztja az észt, elmondja, mit kell tudni. A gyerek csak befogadó, ül és jegyzetel, majd jó esetben otthon megtanulja kívülről, amit lejegyzett, visszajön, és ezt a tudást szóban visszaadja. Az az innovatív megoldás lényege, hogy ezt az elszigetelt, egyedül tanulást közösségi tanulássá formáljuk, ahol összedolgoznak a diákok – mondta az intézményvezető. A lényeg, hogy a tanárnak facilitátori szerepe van. Ez egy olyan személy, aki segít csoportoknak megérteni a közös céljaikat, és segít megtervezni, miképp érjék el ezeket. – Nem az a lényeg, hogy a tudásnak én vagyok egyedül a birtokában, hanem a gyereket arra kell megtanítani, hogy egymással együttműködve ő maga hogyan tud erre a tudásra szert tenni – tette hozzá.