Mórahalmi diákok főzték a legfinomabb körömpörköltet

Lecsap csapat néven csapott le az első helyre a mórahalmi Tóth János szakképző iskola végzett szakácsaiból alakult csapat a IX. Moholi Parasztolimpián. A diákok most először indultak versenyen önállóan, iskolai kereteken kívül, az intézmény támogatása nélkül.

Szekeres Tamás, Károly Olivér, Károly Sarolta, Kiri Viktória és Vass Gréta.Szekeres Tamás, Károly Olivér, Károly Sarolta, Kiri Viktória és Vass Gréta.Népünnepély volt a vajdasági Moholon, ahol kilencedik alkalommal rendezték meg a Moholi Parasztolimpiát. Az egész napos rendezvényen a parasztolimpia mellett körömpörköltfőző-verseny is volt. A rekordszámú résztvevővel lebonyolított főzőverseny legjobbjait éremmel, illetve serleggel díjazta a Ments András vezette zsűri. A legfinomabb pörköltet a Szegedi SZC Tóth János Szakképző Iskola és Szilágyi Mihály Kollégium végzett szakácsaiból álló, Lecsap csapat nevű öttagú formáció készítette. A fiatalok most először vettek részt önállóan, iskolai kereteken kívül és az intézmény támogatása nélkül főzőversenyen.

Az első helyezést elért körömpörkölt, amelyet a mórahalmi szakképző iskola már végzett szakácsai készítettek a vajdasági Moholon. Szekeres Tamás, Károly Olivér, Károly Sarolta, Kiri Viktória és Vass Gréta. Fitó: DM

– Nem akartuk abbahagyni a versenyzést, jól összeszokott csapat a miénk. Egyébként minden ugyanúgy zajlott mint korábban, csak az iskola keretein kívül – mondta Szekeres Tamás. Károly Sarolta és testvére, Olivér moholiak. Sarolta elmesélte, hogy amikor látta a hirdetést, szólt a szüleinek és ők javasolták, hogy a fiatalok induljanak el a versenyen. Még egyenpólót is készítettek az eseményre. Amikor az egyik zsűritag odament hozzájuk, mondták, hogy Mórahalomról jöttek, azonnal az iskola oktatóit kezdte keresni, mire mondták neki, hogy maguktól jöttek.

– Tudtuk, hogy a zsűrinek komoly elvárásai lesznek, és az eredményből látszik sikerült azoknak megfelelnünk – tette hozzá Sarolta.

Minden perc megérte

– Nem tudom, van-e nagyobb, értékesebb eredménye egy iskola működésének, minthogy a gyerekekből szakember válik, majd ezek a fiatal szakemberek a megszerzett tudásukkal önállóan és lelkesen veszik kezükbe a sorsukat. Köszönöm, ezt akartam elérni azzal, hogy pedagógusi pályára léptem. Mindegy, mennyi munka van benne, mindegy, hányszor kellett könyörögni leckéért, felszerelésért, viselkedésért, hányszor keltünk hajnalban, küzdöttünk a tankonyhai mosatlannal. Minden perc megérte – mondta a fiatalok eredményéről Angyalné Kovács Anikó intézményvezető.

Forrás: delmagyar.hu