Az Elixír Hotel is beszámolt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ülésén

Szeged és az Art Hotel adott otthont április 9-én az MSZÉSZ sorrendben negyedik, dél-alföldi régiós ülésének.

Minden ülésen sor kerül az adott régió szállodás statisztikáinak áttekintésre, Dél-Alföldön sem történt ez másként. Az összegzés azonban talán itt volt a legérdekesebb, mert jelentősen növekvő vendégéjszakaszám mellett nem tudott a régió kiemelkedő eredményeket elérni a bruttó átlagárban. Ahogy a jelenlévő szállodások is kiemelték, fontosnak tartják, hogy összefogással elejét vegyék egy esetleges negatív árspirál kialakulásának. Gyula számai kiemelkedően alakultak, Kecskeméten és Szegeden viszont vegyes a kép a tavalyi évet tekintve – derült ki Kovács István főtitkár összefoglalójából.

A szállodák beszámolói között kakukktojás volt a március elején megnyílt Elixír Hotelé, amely első alkalommal vett részt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ülésén. Mint Berta Zsolt igazgató elmondta, épp ezen a napon kezdeményezték tagfelvételüket a szövetségbe.

A dél-alföldi régió is azok közé tartozik, ahol a jelenlévő szállodásoknak és beszállítóknak volt szerencséjük meghallgatni Nagy-Szász István, a Mamaison Hotel Andrássy igazgatójának gyakorlatias, példákkal is jól illusztrált, élvezetes – és bizonyára sokaknak kemény forintokat megspóroló - előadását a szállodai belső ellenőrzésről.

Parti János, a Kempinski Hotel Corvinus értesítési és marketingigazgatója a jó értékesítési modell felállításához adott támpontokat, kitérve az online és offline módszerekre és lehetőségekre. A főiskolai tananyagnak is beillő, komplex előadásban mindenki találhatott a saját házára, helyzetére vonatkozó, megszívelendő tanácsokat, tippeket.

Antalóczy Györgyné pedig a tőle megszokott mélységgel és alapossággal szedte össze, mutatta be a szállodákra vonatkozó legfontosabb adózási változásokat, tudnivalókat.